"" Purple Area: Moyo

tisdag, november 06, 2007

Moyo

Fortsätter med lite bilder från vår sydafrikaresa. De här är från en restaurang i Stellenboch, Moyo, där man bl a kunde sitta uppe i träden och äta. Här fanns mycket av den här typen av enkla dekorationer med rostig plåt och stålvajrar som de böjer och snirklar till olika mönster. I kombination med tältduk och med inslag av trä och sten. Färgskalan var för det mesta rödbruna jordfärger.

I will continue with some more images from our trip to South Africa. These are from a restaurant in Stellenboch, Moyo, were you could sit up in the tree to have your dinner. There were a lot of these kind of simple decorations with cut and rusted metal and wires twisted into all kind of different patterns. Together with tent, wood and stone and earthy colours in red and brown.



5 kommentarer:

kstyle sa...

Hi purple,

I just discovered your blog via Belle Vivir and I'm so glad I did. I love the gorgeous interiors and personal photos that you feature. Drop by kstle when you get a moment. I think you will enjoy. I am going to link you right now. k

purple area sa...

Kstyle, thanks for stopping by. I'm happy you like it. I will take a look at yours right away.

Cecilia sa...

Hej!

Är också nyss hemkommen från Kapstaden m omgivningar och Mojo var en av de reaturanger som jag besökte, vilken slump att hitta den hos dig! Kommer blogga om min resa så snart jag hinner, men tack för alla fantastiska tips eftersom jag vill åka tillbaka snart!!!

purple area sa...

Cecilia, vad festligt, tänk om vi sprang förbi varandra utan att veta det. Ja, jag skulle inte heller ha något emot att resa dit igen.

Anonym sa...

Nä nu saknar jag verkligen sydafrika! Är som mitt andra hem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...