"" Purple Area: Andra advent

söndag, december 04, 2011

Andra advent

Hoppas ni får en skön söndag och en trevlig andra advent allesamman!! Årets adventsljusstake blev mer ett hopplock av vad som fanns hemma. Kottar, kulor och blockljus på ett ikeafat som jag hittade långt in i gömmorna. Det är egentligen rätt kul med ett stort fat för då kan man byta ut dekorationerna om man känner för det. Funderar på att både testa med hyacinter runt om och kanske mossa och stenar, om andan faller på.

Have a nice Sunday everyone! A big plate with candles is a fun thing, because you can change the decorations to flowers or moss or fruit or whatever you want. Today I choose this simple decoration with cones and silver balls.

Foto Purple Area

Idag - en lugn och skön söndag förhoppningsvis. Hade tänkt gå en promenad men det blåser som attan, tror jag fortsätter tänka på det ett tag till. Tre stjärnor är inplockade från förrådet och ska sättas upp i fönstren.

5 kommentarer:

My Scandinavian Home sa...

How lovely! For those who can't help arranging, and then re-arranging and then arranging a bit more...like me, this is the perfect advent solution!

JAMIE SAYS DREAM sa...

Skönt att höra att det är fler som inte fått upp adventsstjärnorna än :-) Fin adventsljusstake med blockljus!

Kanel & Cayenne sa...

Man tager det man haver! :) Fint med kottar. :) /Nellie

nook elin sa...

Min vart också med blockljus och kottar :)

purple area sa...

Jamie, nej men det finns väl ingen brådska. Jag brukar köra på när jag känner för det. Är väl ingen datumtyp helt enkelt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...