"" Purple Area: Ett dopp i det blå

lördag, februari 25, 2012

Ett dopp i det blå

Det här är faktiskt mitt badrum. En knallblå skapelse a la 1996. Det ska väl erkännas att jag inte valt den färgen och det badkaret idag. Men va sjutton, det känns ändå som det funkar än, lite nostalgi nästan. Den här veckan har jag varit ensam hemma, resten av familjen har varit och åkt skidor i Italien. Det är inte så dumt att vara själv ibland, men nu börjar det kännas ensamt så det ska bli skönt att få hem dem idag. En av höjdpunkterna med att vara själv hemma har faktiskt varit att bara ta det lugnt, njuta av sköna bad och läsa böcker.


This is my bathroom, very blue as you can see, its from 1996 when we built the house. I wouldn't have done it this way if it was today, probably another color and another kind of tub. But I still think it works. I nice bath when the house is calm and quiet is all you need some times.

Foto Purple Area, kokosnötsljuset kommer från Design on Eco. På hyllan står lite blandade prylar från Lancome, Byredo, Day och en liten blågrön Vitrini från Iittala.

5 kommentarer:

livinganddreams.blogspot.com sa...

Mysigt rymligt badrum och väldigt blått ja :)
Men du kan drömma om hur du vill ha det till framtiden.. lite kalksten och betong kanske.. ;)?

Kika in hos mig kan du få lite inspiration till vårgarderoben bla.


Trevlig helg!
Tess

Eva sa...

Ser mysigt ut - Tack!!

Kram Eva

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härligt det låter att vara lite själv. Jag är då själv denna veckan. Eller ja... själv är väl att ta i. Jag är utan man men har tre barn att ta hand om. Inga lugna fina bad här inte :)

Kram Jenny

purple area sa...

Tess, Ja du skulle bara veta hur sugen jag är på att gå in och ändra där. Men saker och ting måste få sin tid först. Så kanske om några år.

Eva, kul att du gillar det.

Jenny, vi träffades ju på eventet, om du kommer ihåg? Åh stackare, ledig är kanske inte rätt ord med tre barn att ta hand om. Håller tummarna för att de i alla fall somnar tidigt om kvällarna.

Kramkram

/Susann

Kanel & Cayenne sa...

Ja, blått är inte heller min favorit men här är det så mycket att det funkar. :) Härligt med långa varma bad! /Nellie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...