"" Purple Area: Formex hösten 2012 - Oddbirds The Odd Nest

söndag, augusti 19, 2012

Formex hösten 2012 - Oddbirds The Odd Nest

Jag gillar traditioner så jag blev lite besviken när det inte fanns en maffig entréutställning precis som det brukar. Istället hade man gjort en enligt min mening... mesig utställning/lounge med finska produkter som en hyllning till Helsingfors som utsetts till världens designhuvudstad 2012. Tanken var god men nej, bättre kan ni. Istället fanns en annan trendutställning inklämd långt ner i gångstråket mellan hallarna, återkommer till den. Behållningen var i år det här - en trendig restaurang som ligger väl i tiden, uppbyggd av Oddbirds. Lite av amerikansk diner, men lantligt, nostalgiskt, 40-tal, ekologiskt, närodlat och en hel del oväntade kombinationer.


Foto Purple Area

1 kommentar:

Frida sa...

Håller med dig om att det kändes ovant och omkullkastat. Trendutställningen där nära C-hallen förstod jag mig inte på riktigt heller, vilket kanske bidrog till min desillusionerade känsla.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...