"" Purple Area: Nimb in Copenhagen

söndag, oktober 13, 2013

Nimb in Copenhagen

Jag är inte så ofta i København som jag skulle vilja, trots att vi faktiskt bara bor en halvtimme bort. Men i går var vi över en sväng i "byn", och hamnade till slut i baren på Nimb, som är ett gammalt anrikt restaurangpalats, i anslutning till Tivoli. Jag får ofta frågor om var man ska bo i Köpenhamn, ja, igår hade jag inte haft något emot att checka in på detta anrika gamla palats som även är ett hotell med både brasseri, vinbar i källaren och en bar belagd i en balsal. Inredningen var kul och oväntad, en blandning mellan - sekelskifte möter asien med en touch av bohemiskt danskt. I foajén intill vinbaren såg det ut så här.





















































Hotellrummen ser lite olika ut men kan bland annat se ut så här...


















































Foto överst Purple Area, nederst kollage med pressbilder.

2 kommentarer:

maria at inredningsvis sa...

Härliga inspirerande bilder som vanligt:) jag följer nu på bloglovin och hoppas du följer tillbaka:)

Kolla in min blogg Onsdag....en ursöt barnbutik:)

Ha en fin vecka

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

purple area sa...

Kul, kul att du gillar det, ska försöka ta tag i det där med att följa.

/susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...